Διαδικασία για νομικά πρόσωπα

Διαδικασία για νομικά πρόσωπα
Βήμα-βήμα η Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων που εφαρμόζει η Eurobank FPS για νομικά πρόσωπα με βάση τον Κώδικα Δεοντολογίας του N.4224/2013.

Ποιοι υπάγονται

Η Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων (ΔΕΚ) για νομικά πρόσωπα αφορά πολύ μικρές επιχειρήσεις με μέσο όρο κύκλου εργασιών κατά τα τελευταία 3 φορολογικά έτη που δεν υπερβαίνει το ποσό του 1.000.000€.
Υπενθυμίζουμε ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας του Ν.4224/2013 αφορά δανειακές συμβάσεις σε καθυστέρηση που δεν έχουν καταγγελθεί.

Τι ισχύει για τα δάνεια μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων

Τα δάνεια μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων με μέσο όρο κύκλου εργασιών κατά τα τελευταία 3 φορολογικά έτη που υπερβαίνει το ποσό του 1.000.000€ διέπονται μόνο από τις γενικές αρχές του Κώδικα Δεοντολογίας. Η εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας δεν είναι υποχρεωτική γι’ αυτήν την κατηγορία δανείων.
Λόγω των πιο σύνθετων απαιτήσεων διαπραγμάτευσης με συμφέροντα συνήθως περισσότερων του ενός πιστωτών, ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στην οικεία νομοθεσία (Ν.4307/2014, άρθρο 99 και επ. Ν.3588/2007, ως ισχύουν).

Εξαιρέσεις

Δείτε αναλυτικά τις εξαιρέσεις από τη διαδικασία ρύθμισης οφειλών για νομικά πρόσωπα με βάση τον Κώδικα Δεοντολογίας.

Στάδιο 1: Επικοινωνία με δανειολήπτη

Σε αυτό το στάδιο πραγματοποιείται αναλυτική ενημέρωση αναφορικά με την ένταξη του δανειολήπτη στη Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων.

Στόχος ενημέρωσης

Στόχος της ενημέρωσης είναι η εξεύρεση λύσης για την αποπληρωμή των οφειλών σε καθυστέρηση.

Τρόποι επικοινωνίας

Για δάνεια πολύ μικρών επιχειρήσεων, απευθυνθείτε στο κατάστημα Eurobank που σας εξυπηρετεί ή τηλεφωνήστε στο 2104847500.
Εναλλακτικά, στείλτε email στο [email protected] ή ελάτε στην Eurobank FPS Μονάδα Εξυπηρέτησης Πελατών και Διαχείρισης Παραπόνων, Κύπρου 27 και Αρχιμήδους, 18346 Μοσχάτο.
Αυτά έχουν οριστεί από την Eurobank FPS ως Ειδικά Σημεία Επικοινωνίας για την υποδοχή των ερωτημάτων των δανειοληπτών, την παροχή οδηγιών, την παραλαβή εγγράφων και δικαιολογητικών, καθώς και για τη διεξαγωγή της επικοινωνίας, ειδικά για τις ανάγκες εφαρμογής του Κώδικα Δεοντολογίας.

Στάδιο 2: Συγκέντρωση οικονομικών και άλλων πληροφοριών από τον δανειολήπτη

Στο πλαίσιο της επικοινωνίας για τις ανάγκες του Κώδικα Δεοντολογίας, θα χρειαστεί να υποβάλετε στην Eurobank FPS, εντός συγκεκριμένου χρονικού περιθωρίου, πληροφορίες για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση της δανειολήπτριας εταιρείας.

Συνοφειλέτες ή εγγυητές

Σε περίπτωση που στη χρηματοδότηση ενέχονται συνοφειλέτες ή/και εγγυητές, θα πρέπει και αυτοί να υποβάλουν αντίστοιχα στοιχεία και πληροφορίες. 

Συνοδευτικά έγγραφα

Θα χρειαστεί να προσκομίσετε:
  1. Τα οικονομικά στοιχεία που αναφέρονται στα Δικαιολογητικά Νομικών Προσώπων για Αξιολόγηση Οικονομικής Κατάστασης.
  2. Τη Δήλωση Τραπεζικών Οφειλών για νομικά πρόσωπα (ΚΑ 9171).
Η Eurobank FPS διατηρεί το δικαίωμα να αναζητήσει πρόσθετα στοιχεία / πληροφορίες για την οικονομική κατάσταση της δανειολήπτριας εταιρείας και τυχόν συνοφειλετών ή/και εγγυητών και από άλλες πηγές, υπό την επιφύλαξη τήρησης των διατάξεων της υπάρχουσας νομοθεσίας.

Στάδιο 3: Αξιολόγηση των οικονομικών στοιχείων

Αξιολογείται η οικονομική κατάσταση της εταιρείας με βάση τα στοιχεία που αναφέρονται στο Στάδιο 2 με στόχο να σας προτείνουμε εναλλακτικές λύσεις που ταιριάζουν στην περίπτωσή σας.

Κριτήρια αξιολόγησης

Η αξιολόγηση στηρίζεται σε μια σειρά κριτηρίων, που διαφοροποιούνται ανά περίπτωση δανειολήπτη. Ενδεικτικά, αναφέρονται τα εξής κριτήρια:
  • Ιστορικό της συναλλακτικής σχέσης της εταιρείας.
  • Συνολικό ύψος και φύση των χρεών της εταιρείας, περιλαμβανομένων τυχόν οφειλών έναντι άλλων πιστωτικών ιδρυμάτων.
  • Τρέχουσα ικανότητα αποπληρωμής των οφειλών της εταιρείας.
  • Προβλεπόμενη ικανότητα αποπληρωμής των οφειλών της εταιρείας.
  • Εμπορική αξία των υφιστάμενων προσημειωμένων ακινήτων.

Στάδιο 4: Πρόταση κατάλληλης λύσης (ρύθμισης ή οριστικής διευθέτησης)

Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, η Eurobank FPS προτείνει τη λύση που εκτιμά ως πιο κατάλληλη για κάθε περίπτωση.

Ανάλυση προτεινόμενης λύσης 

Αναλύονται όλοι οι σχετικοί όροι για να είναι δυνατή η απόλυτη κατανόηση της προτεινόμενης λύσης.

Συναίνεση, αντιπρόταση ή άρνηση

Εντός 15 εργάσιμων ημερών από την παρουσίαση της προτεινόμενης λύσης, πρέπει να γνωστοποιηθεί εγγράφως στην Eurobank FPS η συναίνεση στην προτεινόμενη λύση ή συγκεκριμένη αντιπρόταση ή η άρνηση της προτεινόμενης λύσης και οποιασδήποτε άλλης πρότασης.

Μη ανταπόκριση και συνέπειες

Σε περίπτωση μη ανταπόκρισης του δανειολήπτη εντός των 15 εργάσιμων ημερών, η Eurobank FPS οφείλει να τον χαρακτηρίσει μη συνεργάσιμο.
Αυτονόητη συνέπεια είναι ότι η Eurobank FPS μπορεί στη συνέχεια να κινήσει τις ενέργειες που προβλέπονται από τον νόμο για την ικανοποίηση των απαιτήσεών της, π.χ.:
καταγγελία, έκδοση διαταγής πληρωμής, λήψη ασφαλιστικών μέτρων, αναγκαστική κατάσχεση της κινητής ή ακίνητης περιουσίας, συμπεριλαμβανομένου του ακινήτου που αποτελεί τη μοναδική κατοικία, καθώς επίσης και των απαιτήσεων κατά τρίτων, εκποίηση τυχόν εξασφαλίσεων που έχουν παρασχεθεί από εγγυητές και τρίτα πρόσωπα.
Σημειώνεται ότι ακόμη κι αν ένας δανειολήπτης δεν κατηγοριοποιείται, κατά τους ορισμούς του Κώδικα Δεοντολογίας, ως μη συνεργάσιμος, η Eurobank FPS (υπό τον όρο της δέουσας ολοκλήρωσης των ενεργειών που απαιτούνται στο πλαίσιο του Κώδικα Δεοντολογίας) δύναται να δρομολογεί τις νόμιμες ενέργειες για την ικανοποίηση των απαιτήσεών της.

Συμβουλευτική, νομική ή οικονομική υποστήριξη

Εάν το επιθυμείτε, διατηρείτε τη δυνατότητα να αναζητήσετε συμβουλευτική, νομική ή οικονομική υποστήριξη από δημόσιους φορείς που λειτουργούν για τους σκοπούς εφαρμογής του Ν.4224/2013 ή άλλων σχετικών διατάξεων της υπάρχουσας νομοθεσίας.
Για περισσότερες πληροφορίες:

Τα στοιχεία σας